keskiviikko 18. huhtikuuta 2012

Kuinka tutustuit Gingaan?

Kuinka minä, Satanica, tutustuin Gingaan? Mitä se minulle merkitsee ja mistä kaikki alkoi?

Noh. Hopeanuolta olen diggaillut jo 2-vuotiaasta saakka vanhempieni mukaan. Tuolloin ei vielä ollut mitään DVD soittimia, joten katselin aina mummolassa ollessani videoita - etenkin Hopeanuolta. Enoni omisti leikatut videot 3 ja 4 ja niitä minä sitten katselin aivan innoissani. Katsoin noita kahta videota niin monta kertaa, että opin lopulta suomidubin kokonaan ulkoa(siis ainoastaan tuosta 3 ja 4 videoista, koska enollani ei ollut 1 ja 2:sta). Usein minut yllätettiin leikkimästä Hopeanuolta yksikseni samalla, kun videoita katselin. Toisinaan suutuin ihan vietävästi, jos minun ei annettu jostain syystä katsoa Hopeanuolta. Lopulta enoni huomasi, kuinka tärkeä Hopeanuoli oli minulle ja niinpä hän lahjoitti nuo videot minulle ja kertoi, että kannattaa ostaa 1 ja 2 videotkin - ja niinhän minä tein. 

Vasta 6-luokalla sain tietää siitä, että Hopeanuolella on poika - Weed. Siitä kertoi eräs kaverini, enkä oikein silloin uskonut häntä, koska hän ei niin suuri Hopeanuoli fani ollut kuin minä. Niinpä menin tietokoneelle ja aivan huvikseni kirjoitin epäuskoisena tuohon osoitejuttuun, että "www.hopeanuoli.com" ja jumaliste. Sellainen sivu oikeasti oli olemassa! Olin ihan ällikällä lyöty. Niinpä menin enter painikkeesta sisään ja huomasin, että tottahan se kaverini sekoilu Weedistä oli ollut. Tällöin Weedistä oli ilmestynyt vain manga ja silloin pidettiin todella epätodennäköisenä sitä, että Weedistäkin tehtäisiin joskus anime. Innostuin Weedistä todella paljon ja tein jopa nettisivutkin perustuen Gingaan. Samoihin aikoihin ilmestyi leikkaamaton Hopeanuoli, jonka ostin vasta monta vuotta myöhemmin. Kun kyseinen boksi tuli myyntiin, se maksoi 100e. Nykyään boksi maksaa päälle 40e, joten kannatti odottaa pari vuotta. 

Jossakin vaiheessa kiinnostus Gingaan lopahti. Tiesin sarjasta todella paljon, eikä se koskaan menettänyt paikkaansa sydämessäni, mutta niinä aikoina kuvioihin tuli monta uutta mielenkiintoista asiaa: Oma pukeutumistyylini muuttui ja kiinnostuin enemmän bändeistä ja musiikista. Kuitenkin aina nostalgian vuoksi katselin Hopeanuoli videoitani ja DVD:tä, mutta paljon harvemmin kuin ennen. Eräänä päivänä, pari vuotta sitten, ajattelin ihan tekemisen puutteen vuoksi käydä pitkästä aikaa hopeanuoli.comissa. Siellä oli mainintaa Orionista ja ällistyin siitä, että asiasta en ollut tiennyt. Olin aivan pihalla siitä, mitä Weed mangassa tapahtui ja ylipäätään aivan pihalla koko Orionista. Mutta tieto Orionista herätti Ginga faniuteni aivan uuteen uskoon. Liityin Kaksoissolafoorumiin aktiiviseksi jäseneksi, aloin keräämään uutta tietoa Gingapediasta ja muutenkin aloin taas selailla eri nettisivuja. Tällöin sain tietää monista erilaisista oheistuotteista, joista en koskaan ollut kuullutkaan. Pehmolelut tiesin, mutta figuurit sun muut hienot jutut olivat aivan uutta minulle. 

Aloin siis kerätä Ginga krääsää ja seuraamaan Orionia ja Weediä paremmin. Lisäksi keräsin Hopeanuoli mangat(suomennetut), joita en ollut vielä hankkinut, vaikka tiesinkin niiden ilmestymisestä. Nyt kun kokoelmaani katson, en kadu hetkeäkään yhtäkään ostostani. Ginga faniuteni on herännyt totaalisesti uuteen uskoon ja olen tajunnut, että tämä on sellainen asia, joka merkitsee minulle todella paljon elämässä. Hopeanuoli on kulkenut elämäni alusta aina tähän päivään saakka, enkä enää koskaan anna sen kadota pois sydämestäni - vaikkei se hiljaisempinakaan aikoina ollut kadonnut mihinkään. Ginga on opettanut minulle niin paljon erilaisista asioista, että se on ikään kuin osittain kasvattanut minut. En tiedä, olisinko näin kiltti kuin olen, ellei Ginga olisi opettanut minulle sitä. 

Ginga on merkinnyt elämässäni niin paljon, että kesäkuun 8. päivä olen menossa ottamaan Hopeanuoli tatuointia. En vielä kerro, millainen kuva on kyseessä, mutta laitan siitä kuvaa heti, kun olen tatuoinnin saanut. Täytyyhän näin merkittävä asia tallettaa myös ihoon - tatuointeja kun rakastan. 

2 kommenttia:

  1. Onko vielä tiedossa mihin tämän tatuoinnin otat?:>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nilkkaan otan. Tulisi isompana maksamaan ihan liikaa. Kuulemma jo tuonkin kokoinen, jonka nyt otan, tulee maksamaan 200e :S Ja tuo 200e on sinänsä vielä halpa, kun ajattelee, että nainen, joka sen minulle tekee on Suomen ensimmäinen naistatuoija.

      Poista

Ginga oheistuotteeni ostan Urumista, Futago Shopista, Ginga.fi:n nettikaupasta ja Huuto.netistä :)